fullt upp!

idag har jag verkligen haft fullt upp hela dagen, dehär är min första lugna stund.
ska bara skriva ner några rader här och sen ska jag kolla tv för att sedan somna :)

har vart på jobbet idag från 7 till halv 4 som vanligt.. var väldigt trött och dagen gick rätt
segt man jag lever ju än. knatade hem och GUD vilken hetta det var.. höll på att svettas
sönder.. nåväl, när jag kom hem hade mamma just lagat klart maten, fläskfille med sås och potti+
en massvis med grönsaker, och jag älskar verkligen grönsaker och frukt nuförtiden. speciellt
en massa grönsaker till maten, äter verkligen alla grönsaker nu, morötter, ärtor, bönor, majs, tomat, gurka,
blomkål osvosv.. ;) smarrens..

sen for jag till stallet och tog hand om min ponny noggrant igen, han fick en rejäl ryckt och ett dressyrpass
i 1 h.. problemet är att han får skav från sporren så lätt, hans hud är så känslig. så nu kan jag inte rida han
med sporrar på 1 vecka kanske, tänker då fan inte plåga han ifall det ömmar.. är inte så elak :P
han får alltid märken efter sporrarna, oavsett hur vida du använder dem mycket eller ej. är inte så att jag sitter
och sparkar på honom utan bara den ligger där och nöter under 1 timmes pass så blir det märken..
jobbigt ! menmen, nu får han helt enkelt acceptera skänkeln i en vecka.. ska nog gå bra ändå :)

efter stallet tog jag tre djupa andetag och en funderare, "ska jag verkligen orka jogga hem",
och jag beslöt mig för att göra det.. så jag sprang 6 km idag igen :) sköönt. var helt slut redan efter ridningen
så jag vill inte tala om hur slut jag var efter springturen.. ! :P

imorrn är NÄST sista dagen på jobbet,  skojja inte vad skönt. men det känns då verkligen inte som att jag
har jobbat i 3 veckor, snarare 1 kanske. tiden har gått SÅ fort. hade lätt orkat med 1 vecka till, jag har inte
så stora problem att kliva upp på morgonen, vilket är ett stort plus. nåväl, ska ändå bli skönt med sovmorgon
nästa vecka, och nästa vecka har jag 3 saker att se fram emot, två av grejerna är att jag åker till luleå och köper
en skinnjacka och hälsar på frida, och den andra är att jag ska klippa och färga håret på fredag.. NICE!

nu vart det ett långt blogg inlägg, ni som orkar läsa ända hit gör det bra :)
kram kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0