valborg

HÖR OCH HÄPNA! jag har inte druckit en endaste liten droppe under
hela valborgshelgen, jag for frivilligt till stugan med mamma, pappa
och Clatch som också fick följa med. Det har vart jätteskönt och mysigt
som vanligt, jag är utvilad och ångrar inte att jag for. Är inte så brydd om att
missa en partyhelg i stan, det är så överskattat och det kommer garanterat
många många fler tillfällen då man får festa.

Vi for på lördag morgon, gick bra att lasta Clatch han kände väl på sig
att han skulle få åka på en kort semester, fast jag har ridit honom varje dag
men imorrn blir det hårdträning, han ska hoppa nu sista gången innan
vännes! tänkte vara på utebanan och hoppa eftersom tävlingarna är utomhus.

på lördag for jag och mamma på stan, det var tänkt att vi BARA skulle
handla mat men så vart det ju såklart inte, jag lyckas alltid tigga till mig nåting.
Denhär gången vart det kläder, bland annat ett par dyra tights och en klänning.
Men nu kommer iaf tightsen att hålla, vilket mina andra 34234 par inte gjorde.

Sen på kvällen åt vi fläskfille som var gratinerat i ugnen med grädde, banan
paprika osv, muuuuums! på söndag var jag mest ute och promenerade, tog
en rejäl omgång med borstarna på clatch, det var ett tag sen jag var så nogrann.
Sen grillade papii kycklingspett och det var så gott så jag hade kunnat äta tills
jag dog kändes de som :)

Sen måndag drog vi på ikea, jippie=) inhandlade ett skåp, en stor tavla
som man ska sätta fem kort i, en annan grej till kort som jag har satt upp
och det vart jättefint :) sen köpte jag också nå mattor, och lådor som man sätter
kraftfodret i när man drar på tävling. Sen var det ju affärer omkring och där shoppade
jag också lite, men avstod från att köpa en jacka som jag hittade på team sportia,
bra gjort av mig =) unnade min kära far ett par skor då istället trorja, han är lite snål
men att köpa grejer åt sig själv! sen drog vi på frasses och klämmde ett skrov, vart
sådär äckligt mätt så bilresan kändes som 20 mil fast de bara är 7.. somnade iaf i bilen
och vaknade av att jag frös som ett litet barn, pappa hade haft på AC hela vägen och jag
hade ingen jacka så det var svinkallt! sen när vi var hemma i stugan igen red jag clatch
runt omkring i byn, han var så lugn och mysig. Sen åt vi pizza som vi hade köpt på ikea
och tro de eller ej men det var faktiskt godast av alla jag smakat på länge.. nog om det,
lite ångest över allt ätande så jag tog en 2 timmars prommenad i mörkret..
varför tog jag inte med mig mp3? dum som man är.. det var rätt tyst i byn så jag hörde hur
jag själv flåsade på mot slutet, gick i riktigt power-walk tempo så det var rätt tungt :)

och idag spelade vi kort, packade ihop och for hemmåt, fick sitta intryckt i baksätet
med alla ikeåköpen så jag gnällde väl ca 20 av 25 mil hem :P haha..

och nu sitter jag här och har faktiskt pluggat, skulle ha sett en film som började klockan 9
man papii fick spela in den åt mig istället eftersom jag var så duktig och avstod från den
enbart för att plugga, och nu har jag mitt media-tal gjort och tränat in "gympa-testet".
Så nu kan jag sova med gott samvete :) och det ska jag nog göra snart har vart
uppe sen 8 imorse, passade på att käka gemensam frulle med min family, det är inte
så ofta det sker :) ..

imorrn ska jag hämta mitt h&m paket som jag så länge väntat på,
mamma skulle hämta det idag men det fick man tydligen inte för att det
är röd dag.. konstigt :S så jag får vänta till imorrn, vill ju bara slita upp kartongen
och prova allt men det får vänta =)

uppdaterar kanske imorrn om jag hinner, har en hektiskt dag.. ska mocka lite i hagen
hos clatch, hoppa honom och börja packa till vännes. nu hör jag att morsan svär i tvättrummet
hon håller på att bli galen av all tvätt.. stackarn, ska kolla om jag kan hjälpa =)

puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0