2008 för mig


fick lite inspiration av emmelie att skiva om dehär året som snart är över.
utmanar alla mina vänner och trogna blogg läsare att göra samma sak
för det är jätteroligt att läsa!


dehär året har jag hunnit med

* tävlingar och träningar med hästen
* höjt mina betyg i skolan
* vart totalt på botten
* och haft mina livs bästa stunder
* jag har vart i ayia napa
* jag har fyllt 18 år
* jag har umgåtts mer med mina vänner
* jag har jobbat 5 veckor på städ
* jag har shoppat mer för egna pengar
* jag har haft mer fina stunder med familjen
* jag har börjat träna mer
* jag har lärt mig att ta vara på livet och lyssna mer på mig själv
* jag har festat med frida i luleå
* jag har vunnit en MSV B = mitt mål med ridningen
* jag har hunnit följa med bella till byn några gånger
* jag har träffat många nya människor

och mycket mycket mer som jag inte kommer på just nu, förlåt !

årets bästa: har många fina minnen men bland annat resan till
ayia napa och vissa stunder med hästen och mina vänner
årets värsta: det måste nog ha vart i början av året, ni som känner mig
vet varför.
årets händelse: när elin ringer och berättar att hon ligger på lassa
årets resa: ayia napa såklart
årets tårar: när clatch inte gick igenom besiktningen
årets skämt: finns en person
årets mysigaste: helt klart vintern
årets beroende: mina vänner och familj
årets vill ha: jag vill ha mer fritid
årets frisyr: när jag klippte lugg och gjorde nån lila slinga
årets roligaste: kan inte välja något speciellt
årets tråkigaste: att det vart strul med ponnyn i sommras, hoppas turen är
på vår sida nu.
årets vårminne: tävlingen i luleå
årets konstigaste: finns många mycket märkliga stunder ;)


hade en rivstart på året måste jag säga när känslorna åkte berg och dalbana
och livet kändes underbart ena stunden för att kännas som pest och pina den andra.
men i stort sett har de senare halvåret vart helt underbart, jag har lärt mig så mycket
om mig själv och insett att man alltid ska gå efter magkänslan och inte låta sig
påverkas så mycket av andras beslut. Vänner prövas genom tidens gång och idag
vet jag vilka som är mina bästa vänner och vilka som finns där genom vått  och torrt.

tack för ett bra år !
förra nyåret korkades de upp hemma hos mig med middag
och goda drinkar, i år siktar vi på samma sak och jag hoppas kvällen
blir lyckad! inget speciellt planerat, då blir man bara besviken !

Kommentarer
Postat av: B

bilden gav mig bara mer ångest! skit också

2008-12-29 @ 22:11:48
Postat av: emyleee

hih var nästan som att läsa mitt egna inlägg ;).. Happy new year doffan! kramis

2008-12-29 @ 22:47:35
URL: http://emyleee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0