fredag


Jag sitter och funderar som vanligt, kommer fram till mer eller
mindre men jag har kommit till instikt med att alla fel behöver
inte sitta hos mig utan att man ibland borde se saker utifrån ett
annat perspektiv så att säga. man söker alltid fel hos sig själv
och anklagar också sig själv för att saker och ting går snett

ibland är det bra att lyssna på någon annan som inte alltid tar
ställning till det man själv säger, utan som lyssnar men ändå
ger deras uppfattning och sin mening om situationen för det kan
verkligen förändra ens tankesätt och få en att inse endel saker.

jag är verkligen alldelens för "nojjig", jag tror verkligen alltd det
värsta och tar minsta lilla grej på största allvar men i vissa fall tror
jag att det är bra att man spekulerar lite och inte bara tar för lätt på allting?
jag ska sluta ha en sån negativ inställning till mig själv och verkligen
våga stå för mina beslut och mina handligar. för vad spelar det egentligen
för roll om andra har sina åsikter om det? det är ju trots allt mitt eget liv
och mina egna beslut så då kan man ju lika gärna köra på dem fullt ut.

jag tror verkligen att alla duger och räcker till, och den som säger att
någon annan gör fel kanske borde reflektera lite mer över sig själv.
det kanske är hos dem felet sitter? jag är faktiskt tacksam över en del
tragedier som inträffat i mitt liv, jag menar, det har ju faktiskt gett mig
bra erfarenheter och gjort mig till en starkare människa som inte kommer
att tolerera vad som hellst i framtiden.

jag bara funderar, tack för ett nytt perspektiv.
och som jag alltid brukar säga, allt ont medför även något gott :)
kram
None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0