varför bloggar man egentligen?


just nu verkar det pågå mkt personangrepp i många bloggar,
jag vet att jag själv har skrivit något inlägg förut lite då och då
som syftat på någon speciell person och det är faktiskt ganska lågt!
men jag är inte guds bästa barn och jag kan vara rätt jävlig ibland men allvarligt??
hur töntigt är det inte egentligen?

förstår mig inte på människor som skriver i sin blogg
"jag är så jävla lycklig, mitt liv är bäst och jag har allt du är bara
en avundsjuk människa, misslyckat blabla" och annat dylikt.
undra om man mår bättre av det själv? att lixom kasta skit över andra
i sin blogg och samtidigt berätta hur bra man själv har det.

senså skrivs det sägs det jämt "det står ju inget namn så tog du åt
dig så är det väl upp till dig" MEN HALLÅ? i vissa fall är det ju så
UPPENBART att man syftar på en viss person.. till och med jag kan lista
ut vem någon skriver om, även fast jag inte ens känner personerna de skrivs om.
för här i lilla gällivare går skvallret som en löpsedel i aftonbladet ut !
(jävligt snabbt och enkelt) det går från öra till öra och byter version varje gång.

alltså om jag nångång kränker någon i min blogg igen så säg till, för då
borde jag skämmas. det är riktigt barnsligt! man kan ju lösa de sinsemellan
istället för att hänga ut någon annan i sin offentliga blogg som kan läsas utav andra.

nu har det faktiskt inte hänt mig, men det händer ju andra.
och vafan hur kul kan det vara egentligen?

nej dehär bloggandet förstår jag mig inte på, jag vet egentligen inte
varför jag bloggar. mest för att det är ett tidsfördriv och för att det är roligt
att gå tillbaks och läsa vad man har gjort genom åren. samtidigt tycker jag
att det är roligt att läsa andras bloggar. man får inspiration/tips och ideér utav
vissa helt enkelt. ja de flesta är ju bloggfreak :D

men snälllaaa sluuuuuuta upp med såntdär fjaant.
och bäst av allt vore ju att bara ignorera, det biter hårdast!

öh, denhär bilden var ju jävligt ful iaf;)
blir iaf lunch men min pingla ellan imorrn
samt träning/stall/skola/körning med bilis men det toppar
inte en dejt med världens bästa elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0