so tell me now, how do I live without you?


really nice day! I have been chillin all day long.
skola, 1 lektion. = SKÖNT.
Sen for jag hem och kollade en film med mitt lilla hjärtah som somnade
så sött efter ca 30 min, roligt sällskap där! efter det for jag till fammis
och åt våfflor trodde jag. Men sedär, farmor tycker inte numera att våfflor
räcker som middag så hon hade lagat fläskkotletter med potti + sallad
till "för-rätt" och sen våfflor på det. vart så mätt så jag la mig på soffan och sov till 7.
däreftor hälsade jag på emmelie och joel, fina lya hade dem verkligen! vi kollade
på idol och mös med en massa godsaker och pratade på. mysigt helt klart =)
nu ska jag mysa ännu mer och jag är glad för IMORRN har jag sovmorgon !! PUSS!!

btw, några tips från mig och Maja.
Efter vi haft vår första gastronomi lektion igår så har vi lärt oss en hel del.
Panerad fisk = Vänd fisken i vetemjöl, ta sedan UPP fisken och vänd den i ETT ägg,
ta sedan upp fisken IGEN och vänd den i ströbröd. Stek sedan fisken EFTER smöret
"puttrat" klart. När du gör mos sätt fan inte 200 gram smör OCH vispa inte med elvisp
förrän du mosat potatisen hyffsat nogrannt innan. När du gör remounaldsås (Stava)
byt så för all del inte ut kapris mot svarta olivet och tillsätt inte curry ! Var försöktig när
du kryddar och kolla nogrannt ifall du öppnat rätt sida av kryddflaskan (stora eller lilla)
Och när du gör sallad, gör som vi ;)

resultatet blev:

Eftersom Maja vände fisken i mjöl, ägg och ströbröd på samma gång så var den väldigt
kladdig + att allt panering for av fisken när hon väl började steka den. Att steka fisk
innan smöret smält färdigt blev ju som att koka den samt att vi glömde att sänka platten
så paneringen brändes fast och det var inte längre några filéer utan bara en röra!
När det inte kunde bli värre så råkade Maja krydda fisken med "den stora öppningen" av
VITPEPPARN, fisken var OÄTLIG och smakade endast vitpeppar.
Mosen då? jag gick lös med elvispen när potatisen fortfarande var klumpig så det sprutade
potatis överallt, sen tillsatte jag även 100 gram smör gånger 2 eftersom jag glömt bort att jag
satt det en gång. Remounaldsåsen smakade SKIT, enbart curry och oliver.


NÅGON SOM VILL BLI BJUDEN PÅ MIDDAG? ;)


ooops, I did it again

Kommentarer
Postat av: Angelica

haha jag blir garna bjuden pa middag hos dig, GUUU vad jag saknar svensk mat altsa hahah hoppas allt ar bra med dig ! kram :)

2008-09-25 @ 14:24:40
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: emma

hahahahaha, fan vad nöjd läraren måste varit ; D

2008-09-26 @ 00:19:48
URL: http://emmaacecilia.blogg.se/
Postat av: maja

Gick ju ner iaf ;)

2008-09-26 @ 15:47:07
Postat av: davee

den låten how do i live without you blir förmodligen på begravningen!

2008-09-28 @ 19:43:07
URL: http://therealcolombo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0