nostalgi

spolar tillbaka tiden...


jag var 14 år och satt i bilen förväntansfull påväg mot piteå,
min nya ponny Clatch var på väg med lastbil från skåne och vi
skulle hämta hem dig till oss.
Jag hade räknat ner dagarna sedan jag för första gången såg dig
i skåne, jag minns det så väl.
När vi kom fram till piteå så stod lastbilen parkerad och jag visste
att du stod där inne i stallet, och väntade på mig
Jag minns precis hur jag kände mig då, som världens lyckligaste
tjej! Jag sprang ivrigt in i stallet och där stod du och tittade på mig,
du var så otroligt mycket finare än vad jag kunde minnas
Du var så himla vacker och du såg så vilsen ut
När jag lastade in dig i transporten och vi började köra mot gällivare
minns jag att höstsolen sken, jag visste att livet kunde inte bli så
myckte bättre
Vi satt alla tre, jag mamma och pappa och bara log där i bilen för oss
själva, för vi visste att denna ponny redan var väldigt speciell för oss
Jag lovade dig då att du skulle få ett bra och kärleksfullt hem tillsammans
med mig! Alla stunder vi delat tillsammans, alla underbara ridturer,
alla tävlingar och framförallt våra somrar i min stuga
Jag trodde aldrig att en ponny kunde ge mig så mycket glädje

Det var nostalgi och bland de lyckligaste ögonblicken i mitt liv,
likaså när jag fick min allra först ponny Mothers Pride

minnen blir aldrig gamle, min älskade vän

Kommentarer
Postat av: emyleee

känner igen mig. förutom att min kuse var mager o skitig när vi hämtade henne från piteå :) haha. vilka hästtjejer vi varit sofie. fan så kul vi haft. vi borde träffas o surra minnen någon dag! vi har ju som sagt en hel del minnen tsm med varandra o våra kusar :).

2009-12-16 @ 00:02:18
URL: http://emyleee.blogg.se/dog
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Hästbloggen för dig!

aaw, känner så igen mig :)

2009-12-17 @ 19:40:54
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0