varför ska det vara så svårt?


att uppskatta hur man ser ut och det positiva egenskaperna
man har? man koncentrerar sig bara på det dåliga och uppskattar
sällan den man faktiskt har fått.

läste i en blogg för ett tag sen att man borde skriva ner något
positivt om sig själv varje dag. det kan vara något positivt
man gjort under dagen eller något annat.

jag hade kunnat göra en lååång lista på det jag inte gillar hos mig
själv men när det kommer till bra saker blir man genast begränsad,
ska ge det ett försök.

Fem saker du gillar med ditt utseende
Jag har fina ögon
Jag har fin näsa
Jag har fint hår
Jag har små och fina fötter
Jag gillar att jag är lite kurvig

Fem saker du gillar med din personlighet
Jag säger vad jag tycker
Jag är snäll
Jag är energisk
Jag är positiv
Jag är förstående

Fem bra saker du gjort idag
Jag var effektiv i skolan
Jag pluggade teori
Jag hjälpte mamma med maten
Jag skrev ett inlägg för att visa uppskattning till mina vänner
Jag har tvättat litegrann själv idag

sådärja, nu ska vi se om det hjälper.. haha
prova ni också ;). nu ska jag sova, gonatt


Kommentarer
Postat av: sanna

Damn girl, ska fan sno det här av dig. Kanske inte blir varje dag, men någon gång då och då ;)

2009-02-07 @ 09:41:40
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0