inte utan dig



hallådär, inte igår.
så lätt hänt att man glömmer bort sitt lilla krypin här.
inte för att jag bryr mig dessmer, tror ändå ingen läser
här nåmer med tanke på att jag aldrig uppdaterar.

upp&ner kan jag sammanfatta livet.
det är verkligen en prövning på gott och ont men
det bra överväger trots allt det dåliga.
det är sant att vänner prövas genom tidens gång,
det känns inte som en förlust att bli av med oärliga
människor direkt, falska människor som går bakom ryggen på dig,
sviker en och hugger en i nacken. det är hur som hellst inga vänner
och absolut inget att ödsla tid och energi på.

well well, tiden går månader och år.. njae inte riktigt
men det börjar bli en månad sen elin lämnade mig kvar i gällivare.
känns mycket ledsamt, saknar henne enormt mycket.
känns som att en del av mig flyttat med henne, en dos glädje, en dos lycka,
en miljon doser av skratt och vänskap.
men jag har tatt mig i kragen och bestämt mig för att här kan jag inte bo längre.
gällivare är sjukt, vad ni än säger. det är som en jättestor djurpark vars alla
pökar med alla. som en stor soppa, som kokat över. jag spyr.
ska fixa visum och alltihopa sen ska jag bara spara spara spara fram till jul
och förhoppningsvis kunna flyga ner till varmare bräddgrader, ett nytt liv
och min bästa vän.

det är sjukt också hur många människor som bryr sig om en,
som man inte tänker på.. det är jag tacksam för.
jag är glad att jag har vänner som är trogna, dom är få men det
spelar ingen roll. bekantskapskretsen sträcker sig långt men det
betyder noll i jämförelse med de riktiga vänner som man har.

jobbar åt iss nu, det är ett jobb iaf. ska egentligen inte klaga så mkt
som jag gör men hoff säger jag bara. ska bli skönt att börja plugga!
ska brassa till mallan och kolla bonde söker fru, bella och malin vaknade just
efter de sovit bort halva filmen vi just såg ! haha.

"det är för sent att vara smart nu"
//soffi.

Kommentarer
Postat av: Maria

tacka vet jag vänner!



Boråsbloggarna

http://www.borasbloggarna.se

2009-10-07 @ 19:38:17
URL: http://www.borasbloggarna.se
Postat av: Sanna

Men hey där! Jaaa du måste faktiskt blogga liiiiite oftare, deal? ;)



Trist att du verkar ha haft en massa skit-vänner :( Håller med - inget att ödsla tid och energi på även om det är tråkigt att mista en "vän".



Ha det gott tjejen!

KRam

2009-10-10 @ 09:32:24
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0