Min lypsyl i din ficka och dina läppar över mina


 

Din närvora i all frånvaro

Det är inte såhär det ska vara

Jag undrar hela tiden var du är

Det handlar om att längta, om att frysa när den första snön lägger sig

Det handlar om att dricka alldeles för mycket vin,

om att kyssa andra pojkar och skicka felstavade sms till dig utan att få något svar

att vingla hem ensam med tröttheten smygandes uppför ryggraden

Det är hela tiden 'var är du och varför har jag inte ramlat än?'

Din hand på mitt bröst och mina lungor kollapsar

Du säger att du måste gå

jag hör dig åka, känner hur du rinner ner för mina lår

Jag har alldeles för mycket gråt påväg för att kunna somna,

mina sängkläder doftar som dig, du är här men ändå inte

Jag tvättar dom i hopp om att du skulle försvinna,

det var inte såhär det skulle bli

Det är så svårt att andas men jag vågar inte säga nåt

Det handlar om att gå ut varje lördag, om att låtsas som att allt är bra

Det handlar om att radera varje liten saknad som bultar i min kropp,

att tvinga sig genom årstider och timmar utan att egentligen förstå

om att bli bjuden på telefonnummer och komplimanger från fel personer

Det var såhär det blev

Du glömmer mig aldrig, du saknar mig alltid

smeker orden mot min panna och smyger handen under mina trosor

Det handlar om att älska när du tar på mig

men att inte bli förkrossad när du låter bli

Undrar du någonsin var jag är?

Det är som att gå balansgång på balkongräcket och tycka om det

samtidigt som rädslan att ramla ner finns där

Jag smakar synonymer till ordet sårad

Jag äter synonymer till alla ord som gör ont

Min lypsyl borde finnas i din ficka och dina läppar borde finnas över mina

Kommer du någonsin att förstå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0