Allt är inte självklart!

självklart blev det INTE lägenheten på fjällnäs.
Men att betala 500 tusen för en tvåa i sådant skick som
den var i ? det är ärligt talat inte värt de.
Bröt halvt ihop när jag insåg att jag måste flytta hem till
flickrummet, nog för att jag har världens finaste familj och alltid
är välkommen hem så är det inte kul.
Igår precis efter jag vart och kollat
på en sunkig lägenhet på 53 kvadrat, det luktade turk i trappuppgången,
toan var så sjukt äcklig och lägenheten luktade fan så mötte jag ödet.
Hade världens ångest och insåg hur mycket jag älskar huset jag bor i, det är så rent och fint,
luktar gott och det är inte lyhört, portkod dygnet runt, tvättstuga där de alltid finns tider,
bara att ta hissen ner, centralt, fina grannar osv! Tänkte för mig själv att jag kanske
var dum som sålde min lägenhet, måste flytta hem till flickrummet och tjorva
men icket, det var ödet, för jag fick nåt så mycket bättre!!
Jag ska flytta till lägenheten brevid min, den ser exakt ut
som min fast spegelvänd och är nån kvadrat större + balkongen
då. Har alltid tänkt att "åh kan inte Siv flytta så jag får köpa hennes".
Så möter jag henne i trappuppgången och hon frågar om jag vill köpa hennes!!
Trodde fan inte mina öron, kan inte bli bättre. Jag kan springa emellan lägenheterna
medans jag flyttar ut och in, barfota och fast bära en tallrik i taget.
Hur smidigt som hellst! Tror helt klart att det inte var meningen att jag skulle få den
på fjällnäs. Som hanna sa "det kommer nåt mycket bättre för dig snart".
Och jajjemen, redan dagen efter ! Är lyckligt lottad just nu.
Annars då? I fredags hade vi mys hos Pillan med Sara, Matilda och Nina x2.
I lördags åkte vi slalom, grillade i backen, afterskidan osv och det var jätte trevligt.
Söndag spenderade jag med Nicke, hämtade från thai, kollade filmer och bara chillade.
Har EM på trucken och det går jättebra, trivs som fisken i vattnet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0